fbpx

Ponedeljak - Petak - 7:00 - 20:00, Subota - 7:00 - 14:00

Kalijum

Prirodni izvori kalijuma i njegova uloga u našem organizmu

Kalijum je odgovoran za prenos nervnih impulsa, za kontrakcije mišića, kontrolu krvnog pritiska, bitan je kod razvoja embriona i deobe ćelija, reguliše održavanje kiselo-bazne ravnoteže u organizmu.

Nedostatak kalijuma izaziva visok krvni pritisak, srčanu aritmiju, mišićnu slabost, te smanjenu pokretljivost creva.

Odrasle osobe bi trebalo da unose oko 4.700 mg kalijuma dnevno i najbolje bi bilo da se unos vrši iz zdrave hrane, umesto iz suplemenata. Ljudsko telo sadrži više kalijuma nego natrijuma, oko 255 naspram 113 grama, ali današnja ishrana se bazira na brzoj i procesuiranoj hrani sa dosta soli što remeti ovaj odnos.

Kalijum se može naći u brojnoj hrani. Raznovrsno voće i povrće ima visok nivo kalijuma i nizak nivo natrijuma i pomaže u sprečavanju hipertenzije. Namirnice bogate kalijumom su:

  • banana
  • avokado
  • narandža
  • kajsija
  • suve šljive
  • krompir
  • brokoli
  • paradajz
  • grašak
  • spanać
  • pečurke...