fbpx

Ponedeljak - Petak - 7:00 - 20:00, Subota - 7:00 - 14:00





Urinokultura

Važnost i uloga vitamina C u jačanju imunog sistema

Imuni sistem je odbrambeni mehanizam organizma koji ga štiti od napada stranih mikroorganizama kao što su bakterije, virusi, paraziti ili gljivice, njihovih hemijskih supstanci, tj. toksina kao i sopstvenih izmenjenih (npr. tumorskih) i istrošenih ćelija.

Često se dešava da imunitet oslabi iz nekog razloga ili ga nešto sprečava da se aktivira kada je to neophodno. U tim situacijama su ljudi podložniji prehladama, alergijskim reakcijama, čak i pojavi autoimunih bolesti.

Sve ovo se može izbeći odgovarajućom terapijom i regulisanjem ishrane, a samim tim i pojačanim unosom određenih vitamina i minerala u organizam.

Vitamini i minerali su neophodni za normalno funkcionisanje organizma tokom života i optimalno odvijanje svih procesa koji se dešavaju u telu. Kako su svi procesi u organizmu međusobno povezani na mnogo načina, tako se smatra da nedostatak vitamina, odnosno minerala, loše utiče na jedan segment našeg zdravlja, indirektno izazivajući nepovoljnu situaciju i za druge procese u telu. Zbog toga se svakodnevno unošenje vitamina i minerala smatra vrlo važnim.

 

Jedan od tih vitamina je i vitamin C.

Vitamin C je moćan antioksidans koji uspešno štiti od infekcija i ojačava imuni sistem. Odličan je za ubrzavanje oporavka od bolesti i prevenciju od kasnijih virusnih pojava. Njegova važnost se ogleda i u izgradnji kolagena koji ulazi u sastav kostiju, hrskavica, mišića i krvnih sudova. Da bi u telu bila dovoljna količina vitamina C, morate ga unositi svakodnevno jer ljudsko telo nije sposobno da ga samostalno proizvodi, niti da ga čuva u rezervama.

 

Namirnice u kojima ima najviše vitamina C su:

  • citrusi (narandža, limun, grejpfrut, limeta, mandarina...)
  • jagode
  • crvene i zelene paprike
  • paradajz
  • brokoli
  • spanać
  • krompir
  • bobičasto voće
  • ananas
  • kupus
  • grašak
  • zelena salata...